10 Nisan 2024 Çarşamba

"SANAT VE ALEVİLİK"


 Merhaba,

bir kaç ay önce Klaros Yayınlarından Zeynep Kurada aradı. Klaros Dergisi`nin son sayısında; "SANAT VE ALEVİLİK" konusu ele alacaklarını belirtip benden bir makale göndermemi talep etti. Kendisine daha önce kaleme aldığım ve Bektaşilik çalışmamda yayımladığım "Bir Bektaşi Hikayesi" ni tekrar gözden geçirip gönderdim. Dergi çıktı, yakında kitap olarak da yayımlanacak. Ekte detayları ve meraklısı için "Bektaşi Hikayesi"nin kısa tanıtımını buraya bırakıyorum.
Bu arada sevgili Zeynep KURUDA`nın rahatsızlığını duydum ve çok üzüldüm. Kendisine geçmiş dileklerimi iletiyorum.


"SANAT VE ALEVİLİK"
-Ortodoks İslam ve Alevilik Üstüne/ OSMAN NAMDAR,
-Ben de Bu Yayladan Şah'a giderim; Pir Sultan Abdal /Aydan Yalçın
-Boşa Koydum Dolmadı, Doluya Koydum Almadı / Korkut Akın
- Yedi Ulu Ozan / A Galip Kabasakaloğlu
-Alevi Ontolojisi Üzerine Üç Kısa Tez / Cemal Atay Genç
- Ötekiliğin Özelleştirilerek Nesneleştirilmesi / Kemal Çalgan
-Alevi Bektaşi Şiirinin Kapısına Anahtar / Sabit Kemal Bayıldıran
-Bir Tasavvuf Şairi Olarak Edip Harabi / Celal İnal
-Bir Bektaşi Hikayesi / İlhami Yazgan
-Sinemada Birkaç Damla Alevilik / Medet Dilek,
-Türkiye Sinemasının Alevilerle İmtihanı / Utku Şentürk
-Bu Ülkede Aleviler de Varmış; Türkiye Sineması'nda Alevilik / Mesut Kara
-Dertli Divane İle Söyleşi / Zeynep Kurada,
-Zeynep Karababa İle Söyleşi / Zeynep Kurada
- Sema Güler ile söyleşi / Zeynep Kurada
-Muharrem Temiz İle Söyleşi / Zeynep Kurada
-Cengiz Özkan ile Söyleşi / Zeynep Kurada
Şiirler; Hakan Pekdemir, Veysel Çolak, Okan Alay, Fuat Çiftçi, Fatma Aras, Dilek Özkan, Aytekin Karacoban, Ömer Faruk Hatipoğlu, Tahir Musa Ceylan, Barış Yıldırım, Çayan Okuduci, Oğuzhan Kayacan, Selami Karabulut, Fatih Akça,
Dosya; Abdülkadir Budak
- Psikodinamik Açıdan Abdülkadir Budak Şiiri / Yusuf Alper
-KİŞİLİĞİMİZE YANLIŞ YAZILIM / Halil Şahan
-Bendeki Abdülkadir Budak / Hasan Efe
-HARİTADA HAYALET VE KİRPİ –EV ZAMANI / Hicran Aslan
- Şiirde 50 Yıl; Abdülkadir Budak / Kıvanç Nalça
Bu link üzerinden dergiyi satın almak mümkünç Onun dışında tüm kitapcılar üzerinden ısmarlamak mümkün.